Dit jaar bestaat molen Zeldenrust 160 jaar! Daar zijn we (de vele vrijwilligers die de molen rijk is) erg trots op! Samen organiseren we activiteiten om er een feestelijk jubileumjaar van te maken. Daarnaast zijn we aan het sparen voor de grote kosten voor een nieuw gevlucht. Dat zijn de wieken en alles wat daar aanhangt.

Onder de 'vrienden van de molen' die de molen een warm hart toedragen, werd er een mail uitgezet. Lunchen bij de molen en dan ook nog op de stelling! Maar voordat het zover was, is er van tevoren flink gebrainstormd. Je kunt wel een bijzonder idee hebben, maar hoe ga je dat uitvoeren? Allereerst werden de molenaars ingeschakeld om te bepalen hoeveel gasten er op de stelling konden. Tja en als je dan ook een lunch wilt organiseren, heb je een kok nodig, en die is de molen rijk en wilde zich hier graag voor inzetten. Met het luiwerk (dit is een luik om de meelzakken naar boven te krijgen) werden alle spullen naar de maalzolder gehesen, planken vloerdelen om een egale vloer te krijgen, het café meubilair, en alle benodigdheden om er een keukentje te maken. De tafeltjes werden geserveerd, en nu hopen op mooi weer. Dat werd het, gelukkig met een fris windje wat voor iedereen erg aangenaam was. Alle gasten hebben er heel erg van genoten op deze unieke locatie met een prachtig uitzicht over de weilanden. Vele complimenten werden er gemaakt over het eten, bediening en de vraag of dit nog eens herhaald gaat worden. Het was een succes en daar zijn we enorm blij mee. Dank aan iedereen.

Kijk op onze Facebookpagina en Instagram voor meer foto's.